Alicja Grobelka Megalopolis — moja optyka świata

promotor: prof. Przemysław Tyszkiewicz
Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
Wydział Grafiki i Sztuki Mediów

biografia

Urodzona w 1994 roku w Świętochłowicach. Ukończyła Grafikę na Akademi Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu w lipcu 2018 roku. Podczas studiów przebywała na wymianie we Francji (Orlean) oraz na rezydencji artystycznej w University of Tennessee w Knoxville / USA, gdzie odbyła się jej wystawa indywidualna. Zajmuje się grafiką artystyczną w technikach intaglio (tworzy głównie w akwatincie). Interesuje się również  ilustracją oraz grafiką edytorską. 

 Ważniejsze wystawy:

2019:

- NEW PRINT 2019 / WINTER, 17.01 - 23.03 2019 - wystawa zbiorowa grafiki artystycznej w IPCNY, Nowy Jork, Stany Zjednoczone

2018:
- zbiorowa wystawia pokonkursowa Konfrontacje Sztuki 2018, Galeria Test, Warszawa

- udział w konferencji z grafiki artystycznej IMPACT 10 w Santander w Hiszpanii

- wystawa zbiorowa w Universidad de Cantabria oraz wystawa pokonkursowa I Mini Print Biennale - Santander Lighthouse.

- ogólnopolska zbiorowa wystawa malarstwa, rysunku i grafiki Wyższych Szkół Artystycznych - Mikstury Kultury - NFM i Galeria MD_S, Wrocław

- zbiorowa polsko-greckia wystawa grafiki artystycznej pt. Similarities in difference w Cultural Center of Kalamata

- wystawa pokonkursowa TUTAJ - wyróżnienie za grafikę „Orleans” organizowany przez Galerię Sztuki Współczesnej Miejsce dla Sztuki MD_S we Wrocławiu

- zbiorowa wystawa - II Przegląd Sztuki Współczesnej Nowa Awangarda w galerii Szyb Wilsona w Katowicach 

2017:

- zbiorowa międzynarodowa studencka wystawa w Chinach w ramach 4th Xi’an International Printmaking Workshop (XPIW) 

- indywidualna wystawa grafiki artystycznej Elusive Events towarzyszącą rezydencji artystycznej na Univercity of Tennessee w Knoxville, USA   

2015:

- międzynarodowa wystawa studenckiej grafiki warsztatowej Printmaking Spring 2015 w Słowenii w Mariborze; a następnie w Sarajewie

Cykl grafik powstał dzięki podróżom i zmianie sposobu postrzegania swojego najbliższego otoczenia - miasta, kraju. To fizycznie nieistniejące megalopolis moich przeżyć, wrażeń i interpretacji. Nieustające poszukiwanie dialogu pomiędzy postrzeganiem a odbiorem, grafiką a papierem, przestrzenią a spłaszczeniem, budynkiem a miastem. Wykonane techniką akwatinty grafiki są częścią miast, fragmentem ich konstrukcji czy fasady, z którą w jakimś stopniu ja też się utożsamiam. Budowanie obrazu siebie samej i miasta w tym spojrzeniu jest dla mnie niemal tożsame.