Malwina Hajduk Rzut Kamieniem

promotor: prof. Przemysław Tyszkiewicz
Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
Wydział Grafiki i Sztuki Mediów

biografia

Malwina Hajduk
(urodzona 17 listopada 1992 roku w Zabrzu)
W 2016 roku ukończyla Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu na wydziale Grafiki i Sztuki Mediów. Dyplom z zakresu grafiki artystycznej realizowała w pracowni intaglio pod przewodnictwem prof. Przemysława Tyszkiewicza i as. Agaty Gertchen oraz z zakresu
projektowania graficznego w pracowni ilustracji ad. Tomasza Brody.


Stypendia
2015 - Udział w wymianie w ramach współpracy międzyuczelnianej | University of Tennessee School of Art, Knoxville, Tennessee
2015/2016 - stypendium Rektora dla najlepszych studentów

Plenery
2013 - Plener malarski | Luboradów
2014 - Plener graficzny | Muzeum Papiernictwa, Duszniki-Zdrój

Wybrane wystawy zbiorowe
2016 - VIII Ogólnopolska Wystawa Najlepsze Dyplomy 2016 | Zbrojownia Sztuki oraz Aula Akademii Sztuk Pięknych, Gdańsk
2016 - Muzeum Sztuki Współczesnej | Isfahan, Iran
2015 - Wystawa podczas VI edycji konkursu na najlepszą grafikę semestru | Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu
2015 - Galeria 1010 | Knoxville, Tennessee
2015 - Święto Wrocławia 2016 - Pokonkursowa wystawa plenerowa studentów Akademii Sztuk PIęknych we Wrocławiu
2015 - Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej Kraków 2015 | Galeria Akademii Sztuk Pięknych, Kraków
2015 - 9 Biennale Grafiki Studenckiej | Galeria Arsenał, Poznań
2015 - Wystawa grafiki | China Printmaking Museum
2015 - 18 Biennale Grafiki | Warna, Bułgaria
2015 - ‘THE WROCŁAW SCHOOL OF PRINTMAKING ‘ | Międzynarodowa Konferencja Graficzna (SGC International Conference) Art&Architecture Building | Knoxville, Tenneesee
2014 - Wystawa podczas V edycji konkursu na najlepszą grafikę semestru Akademii Sztuk Pięknych we Wrocałwiu
2014 - Wystawa Katedry Grafiki Artystycznej Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu | ASP Gdańsk
2014 - Wystawa grafiki | Muzeum Papiernictwa, Duszniki-Zdrój

Jeana-Paul Sartre mówił, że nie istnieje jedna, wspólna dla wszystkich ludzi natura. Jest ona determinowana przez epokę, w której żyją. Podobnie jest z przedmiotami — ludzie nadają przedmiotom duszę, „uduchowiają” je, ale też mogą im tę duchowość odebrać, na przykład poprzez zmianę ich funkcji lub przynależności. W moich pracach staram się uduchowić kamienie, nadać im pewną wartość. Najważniejszy jest dla mnie związek kamieni z trwałością i ulotnością, z pamięcią oraz zapomnieniem, z nadawaniem im pozytywnej i bardzo negatywnej wartości, ale przede wszystkim z doskonałością jego formy. W swoich pracach tworzę uniwersum, które jest całkowicie niepoznawalne. Tło jest czernią i tak jak we wszechświecie nie mogę stwierdzić, czy posiada granice i czy jest skończone. Kamienie w moich pracach stanowią odpryski większej całości i poszukują granic.