Damian Idzikowski Cykl grafik inspirowanych fotografiami dokumentującymi historie łódzkiego Getta.

promotor: prof. ASP Sławormir Ćwiek
Akademia Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi
Wydział Grafiki i Malarstwa

biografia

Wykształcenie: Magister Sztuki, Akademia Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi,
Kierunek Grafika i Malarstwo

 

WYSTAWY

2013

  • Zbiorowa Wystawa Pracowni Technik Łączonych  Łódzki dom kultury 
  • Wystawa poplenerowa Wydziału Grafiki i Malarstwa Galeria Kobro ASP w Łodzi
  • Laureat XXX konkursu im. Władysława Strzemińskiego
  • Urban Tribes, Wystawa Kilku Twórców PKA, WI-MA, Piłsudskiego 135, Łódź
  • Obraz. Słowo. Tuwim - projekt interdyscyplinarny, Miejska Galeria Sztukiw Łodzi
  • Wystawa na VI Międzynarodowym Bienale Splitgraphic (Chorwacja) pazdziernik
  • Wystawa KPG- wystawa prac Studentów i Absolwentów Katedry Projektowania Graficznego Wydziału Grafiki i Malarstwa
  • Udział w wystawie pt. “8 pracowni grafiki warsztatowej”
  • Udział w VI Graficznym Białymstoku w  wystawie “biaŁÓDŹstok”

2014 

  • Udział w wystawie pt. “ Ćwiek i jego pracownia” w Ośrodku Działań Artystycznych w Piotrkowie 
  • Wystawa Laureatów 31 Konkursu im. W. Strzemińskiego, Miejska Galeria Sztuki, Łódź
  • “Przegląd” Wystawa w ramach  Nocy Muzeów , Muzeum Książki Artystycznej , Łódź  
  • Wystawa Prac Studentów ASP  Łódź, Galeria Koridor, Fakulta Umeni , Ostrawa, Czechy  
  • Udział w XV Międzynarodowym  Triennale Małe Formy  Grafiki, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi    
  • Udział w XV Biennale   Małej Formy Graficznej i Eksilibrisu, Muzeum Wielkopolskiego, Ostrów Wielkopolski  
  • Udział w XXIV Międzynarodowym Biennale  Plakatu, Warszawa 
  • Nabytki Miejskiej Galeri Sztuki w Łodzi z lat 2013-2014, Łódź  
  • Udział w wystawie pt. „Gate 144”, Stacja Nowa Gdynia , Zgierz
  • Łódź  Design Festival, Łódź, Uczestnik  wystawy Fresh Stuff / Świeże rzeczy/

2014/15  

  • Udział w „VORSICHT ! Frisch Gestrichen !” wystawa prezentowana w pięciu miastach w Niemczech: Hilpoltstein, Giessen, Kolonia, Hamburg, Berlin

2015  

  • Udział w 9 Biennale Grafiki Studenckiej Poznań
  • Udział w Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach

 

Wystawy Indywidualne

2014 

  • Damian Idzikowski - Grafika- Ośrodek Kultury Górna. 05.06 - 29.06.2014
  • Damian Idzik Idzikowski - Malarstwo - Galeria ADI ART. 07.02 - 04.03. 2014

2015 

  • Damian Idzikowski Formuły Utraty - Miejska Galeria Sztuki w Łodzi. 12.06.2015 - 25.07.2015

 

Osiągnięcia

2008  

  • Wyróżnienie w konkursie „Cyganie moi sąsiedzi” oraz Publikacja pracy w książce „ Situation of Roma Minorities in Central Europe”
  • Wyróżnienie indywidualne w Międzynarodowym Konkursie Ekslibrisów Kościuszkowskich

2009 

  • Laureat VI  konkursu im. Tadeusza Makowskiego w Łodzi

2010 

  • Laureat  w konkursie  Artystycznym pt. „Łódź oczyma młodych”

2013 

  • II nagroda w XXX  konkursie im. Władysława Strzemińskiego “Sztuki piękne”
  • Laureat  nagrody Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi  w XXX konkursie im  Wł. Strzemińskiego
  • Nagroda Young Artists Award na VI Międzynarodowym Bienale  Splitgraphic (Chorwacja)

2014 

  • III nagroda w XXXI  konkursie im. Władysława Strzemińskiego “Sztuki piękne”

2010-14 

  • Współtwórca Murali Pamięci- Dzieci Bałut

2015 

  • III nagroda w 9 Biennale Grafiki Studenckiej w Poznaniu

autokomentarz

Temat głównej pracy dyplomowej nosi nazwę : Cykl grafik inspirowanych fotografiami dokumentującymi historie łódzkiego Getta. Praca dyplomowa została wykonana w pracowni Technik Łączonych, pod kierunkiem profesora Sławomira Ćwieka. W skład pracy wchodzi siedem grafik o wymiarach 109 x 148 cm, wykonanych w technice serigrafii w połączeniu z drukiem wklęsłym. Punktem wyjścia dla stworzenia cyklu prac graficznych jest inspiracja archiwalnymi fotografiami z Litzmannstadt Getto. Cykl prac dyplomowych powstał z połączenia dwóch technik graficznych. Pierwsza z nich to druk wklęsły do którego posłużyła mi stara blacha, a czas i sposób w jaki była przechowywana ukształtowały jej powierzchnię w sposób świadczący o możliwości pochodzenia z czasów wojny, przekazuje historię którą tu ilustruję. Za pomocą druku wklęsłego tworzę bliżej niedopowiedziane kształty, które mogą przypominać cienie bądź zjawy. Formy te powstały bez mojej ingerencji są organiczne i niezadrażnione, stoją w opozycji do form wyrazistych, składających się na zsyntetyzowane sylwetki postaci, inspirowane fragmentami fotografii archiwalnej i wykonane w technice serigrafii. Oba rodzaje druków stanowią kontrast na płaszczyźnie symbolicznej, jak i stylistycznej. Ale darzą do jednoznaczności i wyrazistości zamierzonego przekazu.